teamponnydressyr

Alla inlägg den 23 september 2011

Av teamponnydressyr - 23 september 2011 21:57

Idag har jag haft fullt upp. Efter skolan drog jag upp till stallet och hjälpte Frida med ridningen på Charlie. Hon ska nämligen tävla på honom imorgon så red igenom programmet (LC:1). Det blir Fridas första dressyrtävling så det ska bli spännande :D

Efter att jag hade hjälp henne cyklade jag upp till stallet igen och mockade och fixade allt i stallet innan jag tog in River. 


När klockan hade blivit sex åkte vi till Eklundas ridbana där vi, tillsammans med alla som ska vara med och tävla imorgon, byggde upp dressyrstaketet. Jag tror vi höll på i 1,5 timme. Det tog sin tid att få staketet rakt och snyggt... 


När vi väl var tillbaka i stallet var det bäcksvart ute, så det slutade med att jag tog en barbackatur. Jag kan inte påstå att han är den skönaste pållen att sitta på direkt...


// Felicia

Av teamponnydressyr - 23 september 2011 21:51

Hejsan!:D Ida tänkte jag lägga ut lite bilde rpå ridutröstning som jag ska sälja:D Jag har ett par ridstövlar i storlek 38. Jag ska också sälja en Mountain Horse väst.  Storleken är 130 och den går att vända ut och in. Här kommer bilder:


  De är i fint skick!:) Pris: 500 kr.

Här kommer bilder på västen:


  Den är också i fint skick och den går även att vända den åt det andra hållet:

Pris 125 kr.


     

Jag tänkte även berätta om mitt ridpass idag:D Idag red jag ut och jobbade dressyr:D Jag red på grusvägen och jag travade och galopperade:D Han tyckte att det var jättekul!:D Imorgon ska jag rida dressyr i ridhuset:D Men då kommer det ett inlägg om ridningen och så tänkte jag berätta lite om vad jag har för saker när jag tävlar som ger mig tur:D Då kommer det bilder:D Nu ska jag gå och lägga mig:D

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 23 september 2011 20:49

Förra veckan var på hööks och införskaffade mig ett nytt täcke. Det blev ett övergångstäcke med 200 gram stoppning. När vi köpte River fick vi inte med någon utrustning alls, mer än en grimma och ett par transportskydd. Så ett övergångstäcke som är steget varmare än ett regntäcke var behövligt. 


Ett av dem kraven jag hade på täcket var att det skulle ha glansigt material vid bogen för att undvika skav. Det har också rejäla och lättknäppta spännen vid bogen och  under magen. Bensnören fanns också. Färgen var dock lite speciell till en valack, men det får han leva med :D

Det här täcket blev det:

   


// Felicia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards