teamponnydressyr

Alla inlägg den 22 september 2011

Av teamponnydressyr - 22 september 2011 21:59

Hejsan!!:D  Idag har det varit en toppendag!:D Det har varit jättebra i skolan och så skulle jag ut till min ponny Thommy och hoppa honom i ridhuset:D Jag byggde fram fyra hinder:D Två av de var sockerbitana fast med plank:D Och sen var det en kombination på långsidan:D Det gick jättebra att hoppa och han tyckte att det var superkul!:D Saken är den att jag har varit rädd för att hoppa,men nu går det bra igen och jag tycker att det är jättekul!:D Här kommer lite bilder ifrån hoppningen:


  Här hoppade han jättestort!!:D

  Här hoppar dressyrponnyn och dressyr tjejen:D

  Här får man sträcka på sig!:D

Jag tänkte även lägga ut veckans hoppoutfit!:D Här kommer den:

  

Tröja:En rosetti tröja.

Träns: Ett träns från Hööks med en pullargrimma med ett glitterhjärta på.

Sadel: Rivilett

Ridbyxor: Crw från Hööks.

Schabrak: Från Sjöhagen.

Benskydd: Equigard från Hööks.

Boots: De är köpta i Falsterbo.


Ja, det var allt för idag:D Men imorgon ska jag rida ut då kommer det ett inlägg+ då kommer det lite bilder på ridsaker som är tillsalu:D

Hejdå! // Cornelia



Av teamponnydressyr - 22 september 2011 21:14

Vi har redan, efter ca 2 veckor, 28 unika besökare per dag :) Det kallar jag ojojoj :)


// Felicia    

Av teamponnydressyr - 22 september 2011 20:45

Kom precis hem efter en lång eftermiddag/kväll tillbringad i stallet:)

Jag var på hoppträning mellan 18-19.30 Ett riktigt intensivt pass måste jag säga.


Idag hoppade vi lite olika linjer. En serie med lite studs också. Riktigt kul var det :D River kändes riktigt på och taggad hela ridpasset. Det är det målet vi har just nu, alltså att han ska få lite livsglädje :) Här har jag försökt måla upp banan och övningarna från idag. Jag fick jobba mycket på att få ihop honom så han inte blir för lång och framtung.



 

Bilder kommer i ett senare inlägg :)

// Felicia

Av teamponnydressyr - 22 september 2011 13:13

Hej läsare!

Idag var det planerat att jag skulle träna dressyr för Erica. Men tyvärr så hade hon blivit sjuk... Så istället slutade det med att jag bokade in en hoppträning :D


Det är vår andra hoppträning tillsammans för tränare :) Ska bli riktigt kul :)


   En bild på Galle<3 Bilder från idag kommer :)

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards