teamponnydressyr

Alla inlägg den 17 september 2011

Av teamponnydressyr - 17 september 2011 20:08

Hejsan!

Jag kan tyvärr inte ladda upp några bilder:( Bilderna krånglar vid inladdningen:( Men ska försöka fixa de så att ni kan få dem imorgon:) Aja, det här var min dag:

Idag red jag dressyr i paddocken:D Det gick jättebra!!:D Han var mjuk i sidorna:D Jag kände igenom honom och gjorde lite skolor och lite enkla byten:D Han var pigg framåt och vi gjorde jättefina enkla byten!:D Och skolorna blev också jättebra!:D Ida red jag bara i ca 45 min för han fick gå rättså hårt:D Sen fick vi lov att bada honom:D (han skulle klippas idag) Sen åkte vi hem:) Sen åkte mamma ut igen och klippte honom:D Det blev helklippning med ett T på baken:D Bilder kommer imorgon:D Imorgon ska jag rida ut och galoppera i skogen:D Skriver mer då!;)

Ha det bra!!:D

// Cornelia


Av teamponnydressyr - 17 september 2011 11:42

Galax efter en uteritt i kalla vintern ;)

 

Av teamponnydressyr - 17 september 2011 11:14

Hej och hallå!

Kom hem så sent från stallet igår, så uppdatering om ridpasset hanns tyvärr inte med...

Frida, min lillasyster, började rida. Vi red till Eklundas ridbana som ligger 15 minuters skrittavstånd från vårt stall. Perfekt framskrittning :) Hon red och kände på honom lite innan jag hoppade upp. Jag kände redan från början att det var en bra stämning mellan oss, vi jobbade liksom mot samma mål.


Vi jobbade mycket i galoppen med olika övningar. På slutet blev han riktigt flexibel från samlad galopp till ökad och tvärtom. Tyvärr glömde vi kameran...

Men bjuder några gamla bilder från min tid med Galax:   Tolkning från i vintras  

     Tävling i Fagersta. Elin fick vara med också ;)

 

Här hälsade vi på lilla skrutten i somras. Lite lång hade jag då allt blivit :)


// Felicia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards