teamponnydressyr

Alla inlägg den 13 september 2011

Av teamponnydressyr - 13 september 2011 21:58

Idag så var det ÄNTLIGEN träning igen:D Vi tränade på skolorna,enkla byten och skänkelvikningar:D Skolorna gick superbra idag!!!:D Enkla bytena gick jättebra i ett varv och i det andra varvet så tyckte han att det blev jobbigt och då sparkade han bakut!:D Haha:D Och skänkel vikningarna var också jättebra!:D Han har fått mycket mer energi och är mycket piggare!!!:D Jag får mycket mer flyt i skänkelvikningarna och i skolorna:D Och så jobbar han mycket bättre bakifrån nu!!:D Här kommer några bilder från träningen:


 

(Fotograf mamma)


      

Coachen tyckte att det var för blåsigt så han kröp ner i Krafftpåsen:D Haha


//Cornelia

Av teamponnydressyr - 13 september 2011 21:19

Hej och hallå!


Idag hade jag som sagt träning för Erica på st. Ekeby :) Jag red mellan fem och sex, så mamma fick hämta mig på skolan för att vi skulle hinna.


Det var ett riktigt bus-väder, så vi red inne, faktiskt lite skönt.

Dagens träning gick egentligen ut på att "checka" av honom. Med det menar jag att det var mycket grundjobb såsom övergångar, tempoväxlingar, ställa/ böja utåt/ innåt, flytta skänkelvikning osv. 


Jag tränar mycket utåtställning med honom för att jag ska få tag på den yttre bogen. En övning som jag tycker är väldigt bra, som vi också gjorde idag, är att rida på en liten fyrkant och ha hästen rakställd. I hörnen leder man framdelen dit man ska, fortfarande rakställd. På detta sätt fångar man verkligen upp yttern. 


Bilder kommer!


// Felicia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards