teamponnydressyr

Alla inlägg den 21 september 2011

Av teamponnydressyr - 21 september 2011 22:10

Tjenare!

Idag tog jag och min syster en sväng till Eklundas ridbana :) Frida började rida lite innan jag tog över. Vi hade tur för någon hade ställt fram dressyrstaketet på en 20x40 bana, så jag passade på att rida igenom lite program. För första gången någonsin på River. Denna dag är stor haha :)


Redan från början kände jag att han var fint framme mellan hjälperna. Jag tränade på att få upp honom i formen och få honom "lätt" framtill. Lite i uppförsbacke alltså. Det gjorde jag mest i galoppen då jag samlade några språng och sedan red jag fram några språng osv.

 Riktigt fin blev han på slutet :) Tränade även lite förvänd galopp, skänkelvikningar och ryggningar. 


Jag är riktigt nöjd med både Rivers och min insats idag :)


// Felicia  

Av teamponnydressyr - 21 september 2011 21:43

Hej!

Igår hann jag helt enkelt inte blogga... Hade plugg och kom sent från stallet.

Jag red iallafall ut en sväng. Hovslagaren var här igår, så River stod inne hela dagen+att han inte reds dagen innan. Så pigg var han kan jag lova...


Red först en väg som vi kallar för ungbjörksskogen. Den tar kanske en halv timme. Efter det fortsatte jag till vår lilla terängbana. Där lät jag honom trava och galoppera av sig lite. Det uppskattades av honom :) Tog även några små skutt över några hinder där. Det var riktigt kul :)



Hoppas ni mår bra!

// Felicia

Av teamponnydressyr - 21 september 2011 20:47

Nu har jag fått min dressyrjacka som har varit inlämnat för broderi:D  Jag har tagit lite bilder på den:D Här kommer de:


  Det här ar baksidan:D Här kommer en bild p¨å framsidan också:

'

  Jackan är figursydd och är jättebekväm att rida i!!:D

Jag tänkte även berätta vart jag red idag:D Jag skrittade ut med min kompis och hennes D-ponny:D Vi skrittade på grusvägen:D Vi skrittade i ca 1 timma:D Men nu har jag kommit hem från stallet:D Ska snart gå och sova och kanske plugga lite på Spanskan:D Imorgon ska jag hoppa:D Då kommer det bilder!:D

// Cornelia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards