teamponnydressyr

Alla inlägg den 26 september 2011

Av teamponnydressyr - 26 september 2011 20:33

Hejsan! :D  Jag kommer inte ladda upp några bilder för Felicia uppdaterade de istället:D Men jag tänkte ialla fall berätta lite om min dag:D Idag red jag ut och jobbade dressyr på vägarna:D Jag travade och galopperade mest:D Jag kände igenom honom lite till träningen imorgon:D Idag började skolan igen:D Men det var faktiskt lite skönt också:D Det är skönt med lite läxor så att man inte blir rastlös (som jag blir);D Men nu sitter jag och kollar på Tv och äter kladdkaka:D Ska gå och lägga mig snart:D Imorgon kommer det bilder från träningen!!:D

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 26 september 2011 20:22

Idag var jag som sagt på Vallby och hjälpte Ulle med alla djuren. Jag gjorde allt från att klappa en kyckling till att sitta på ett oinridet russ. 


Vi började med att borsta hästarna. Det var Fideli, russet, och en nordsvensk stooor häst. Sedan sadlade vi dem. Fideli var körd, så hon var van vid träns och sele, så det var inga problem att sadla :)


Vi ledde dem sedan till en äng där vi började träna på att gå runt henne, trycka lite över sadeln, göra ljus osv. Bara för att se så hon inte var jättekänslig.

Hon reagerade knappt :)


Sedan hängde jag över henne på mage, först stillastående och sedan i skritt när Ulle ledde mig. Hon tyckte det var lite konstigt, men skötte sig riktigt bra :D


   

 

På slutet lade jag över ena benet, så jag hade ett ben på varje sida. Men jag låg fortfarande framåtlutad. Man får resa upp överlivet etappvis, för annars kan hästen bli skrämd om den ser något stort bakom sig när den är ovan. Idag låg jag hela tiden. Sedan nöjde vi oss eftersom att hon var så duktig :D


// Felicia

Av teamponnydressyr - 26 september 2011 10:30

Idag har jag studiedag från skolan. Såååå skönt!

Nu på förmiddagen ska jag dra upp till stallet och rida+fixa allt "stallgöra". Tänkte rida ut en sväng innan lite dressyrjobb på banan.


Efter det ska jag faktiskt till Vallby friluftsmuseum och hjälpa Ulle, en tjej som rider i samma klubb som mig och även är vår lagledare, med att sitta på ett litet russ. Den är inte inriden men dem ska förhoppningsvis, om det funkar, ha den till ponnyridning när den väl är inriden. Så jag ska få sitta lite på den och se hur den reagerar osv. Bilder kommer :D


Hörs sen!

// Felicia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards