teamponnydressyr

Alla inlägg den 18 september 2011

Av teamponnydressyr - 18 september 2011 21:10

Hejsan! Jag är jätteledsen men jag kan tyvärr inte ladda upp några bilder för att bloggplatsen krånglar:( Men så fort jag kan så ska jag lägga ut bilderna på hur klippningen blev och på min nya mobil!:) Men jag tänkte berätta om ridningen idag:D Idag så red jag ut:D Först red jag på grusvägen:D Där travade och galopperade jag:D Jag tränade lite på tempoväxlingar och lite skänkelvikningar:D Idag hade han jättemycket energi!:D Och han tyckte att det var jättekul:D Sen mötte jag en kompis som skulle skritta en runda i skogen:D Så jag hängde på henne:D Sen kom jag tillbaka till stallet efter ca 1 timma:D Sen åkte jag hem och kollade på True Talent:D Men nu ska jag sova:D Ska upp ganska tidigt imorgon till skolan:) Men imorgon hoppas jag att jag kan ladda upp bilderna:D Godnatt!:D// Cornelia

Av teamponnydressyr - 18 september 2011 17:23

Nu kommer en uppdatering om "hopptävlingen" som jag var på idag. Även att det bara var en liten clear round hoppning, var jag skitnervös. Det var nämligen första gången jag hoppade bana på honom...


Alla som skulle vara med och hoppa, samlades på Stora skogstorp, som stället där ridbanan ligger heter, kl nio för att tillsammans bygga och gå banan. Efter det åkte vi tillbaka till stallet och började göra iordning hästarna. Det var precis som att han kände på sig att det var tävling, för han var jätte orolig i boxen. Bajsade säkert 4 gånger...


Första start var kl 12 så vi red från stallet strax efter 11. Vi red och hoppade fram i lugn och ro Innan det var dags. På framridningen  ville jag bara få fram honom, så gjorde mycket tempoväxlingar i galopp. Ökade ordentligt på långsidorna i lätt sits.


Väl inne på banan skötte han sig riktigt bra :) Innan startsignalen red jag lite framför de hinderna som såg lite "skräckframkallande" ut, för att han skulle se att de inte var farliga.


Vi hoppade alla hinder utan problem :) Jag blev faktiskt lite förvånad att han inte reagerade på något av de "läskiga" hinderna. Visst, det finns ju massor av saker att utveckla, men med tanke på hur lite vi har hoppat tillsammans är jag riktigt nöjd.


Riktigt kul hade vi :D


Här kommer kommer några bilder från idag. Har även en film, men vet tyvärr inte hur man lägger in den... Någon som vet?? 

 

   Komentera gärna!!


// Felicia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards