teamponnydressyr

Alla inlägg den 12 september 2011

Av teamponnydressyr - 12 september 2011 21:17

Hej!


Idag tog jag en skön kvällstur i skogen med Elin och Snöflinga. Vi red runt hultet, som vi kallar det. Det är en bra tur tycker jag för marken är plan på vissa ställen så att man kan trava, det är även skog så hästarna får lyfta på benen över stock och sten. Den är dock inte så lång, tar ca 45 min.


Lite bilder från olika träningar förra veckan som jag inte har visat för er :)


           

Han klipptes i veckan och har därför lite olika färger på de olika bilderna. Blev mycket ljusare när vi klippte honom...


I morgon blir det träning för Erica, ska bli superkul!!


// Felicia

Av teamponnydressyr - 12 september 2011 21:05

Hejsan! Idag blev det uteritt igen:D Men den här gången blev det lite längre:D Jag red till en ridskola:D Där vände jag och red till baka:D  När jag skulle gå över vägen så kom det en som åkte rullskridskor och Thommy blev jätterädd! Han kastade sig jättemycket! Men sen kom han som åkte på att han kunde ta upp stavarna:D Haha lite sent kanske:D Men,men vi kom hem ialla fall:D Sen gick man in en liten stund i paddocken:D Och red lite dressyr och kände igenom honom till träningen imorgon:D Kommer kunna lägga ut bilder sen träningeen imorgon kväll:D  


// Cornelia


Av teamponnydressyr - 12 september 2011 10:30

Hej! 


Nu kommer fortsättningen till texten jag skrev härom dagen om hur min bakrund med hästarna ser ut. 


Men iallafall, när jag blev 11 år fick jag min första ponny :) Inte vilken ponny som helst, utan världens underbaraste ponny som betyder ALLT för mig! Tillsammans har vi i  gjort allt. Allt från att tolka, bada och klä ut oss, till att tävla och träna.

  Haha, förlåt Elin...  Galax och Snöflinga (som skäcken heter). De gick tillsammans i hagen och tyckte om varandra väldigt mycket, så vi bestämde att de skulle gifa sig med varandra.


En sak som jag gjorde med honom, kanske lite udda, var att vi jag lärde honom att flämma på komando. Så väldigt lättlärd är han ;)

 


Han ligger till grunden i min ridning, för jag lärde mig så enormt mycket av honom. Han var och är inte den allra lättaste ponnyn, för lite kaxig är han minsann. Men det är någonting med honom, om det är hans busiga blick under den fluffiga pannluggen, det vet jag inte... Men jag föll för honom direkt. Och jag var nog inte den första som gjorde det.

 

Men som alla ryttare tyvärr gör, så växte även jag ur honom en dag... Så han fick flytta till en tjej i Leksand som tycker om honom jättemycket. 


Vi var faktiskt där i somras och hälsade på honom. Och man såg på hela honom att han stortrivdes där han gick i en stor hage och betade. När han mår bra så mår jag bra. 


// Felicia



Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards