teamponnydressyr

Alla inlägg den 2 april 2012

Av teamponnydressyr - 2 april 2012 22:47

Idag smörjde jag som sagt. Jag smörde bara tränset idag och så ska jag smörja sadeln en annan dag när jag inte ska rida i den samma dag. Men här kommer iallafall en liten sammafattning på hur jag gör. Jag rekommenderar verkligen de här produkterna då de är väldigt bra och effektiva till ett inte allt för dyrt pris:)


Det här är produkterna jag använder, alla är köpta på hööks.

 



Jag börjar att smörja med den här jättebra geltvålen, då använder jag en svamp med lite vatten på. När det är klart torkar jag av med en handduk.

 


Sedan tvättar jag rent svampen och tar läder kombin. När jag har gjort det torkar jag av lite lätt.

 


Sist så tar jag på läderfettet och det torkar jag inte av utan låter vara kvar så att det torkar in i lädret av sig själv.

 


Svamparna och även en borste som jag använder om jag inte kommer åt vissa ställen/springor finns att köpa på bland annat IKEA.

 


Tränset före:

 


Tränset efter:

 


//Ebba

Av teamponnydressyr - 2 april 2012 22:25

                     


// Ebba och Cornelia

Av teamponnydressyr - 2 april 2012 22:10

               


//Ebba och Cornelia

Av teamponnydressyr - 2 april 2012 21:45

                               


//Ebba

Av teamponnydressyr - 2 april 2012 15:07

Hejsan! Idag har jag ridit både Fortuna och Thommy :)

Först red jag dressyr på Fortuna. Det gick jättebra! Hon var mjuk och pigg :)

Sen skrittade jag ut på Thommy :) Han var pigg och glad. Det började hagla när jag nästan var i stallet :( Inte jättemycket men det sticker i ansiktet när dethaglar:(

Ebba hade med kameran och fotade lite så bilder kommer senare :)

Hon tog även någon bild på Fortuna som hon kommer att lägga ut :)

På fredag bär det av till Grums på Nationella tävlingar :)

 

Fredag: LA:2

Lördag:LA:2, LA:4

Jag kommer attv träna imorgon eller på onsdag tror jag :)

Somsagt Ebba lägger ut bilderna åt mig ikväll :)

Nu ska jag baka en kladdkaka :)

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 2 april 2012 11:23

Har nyss ätit frukost och ska snart cykla ut en sväng till stallet. Senare ikväll är det sedan dressyrträning men jag åker och mockar och sånt nu:) Kameran hänger iallafall med så var beredda på en bildbomb ikväll! Jag ska dels fota Polyester i hagen och sedan ska jag även fota när Cornelia rider Fortuna och Thommy. Hade även tänkt att smörja sadel och träns till träningen så ett inlägg om vad jag använder för smörjmedel och hur jag gör kommer också komma. Ha en trevlig dag så skriver jag mer senare!:)


Thommy och Polyester:


 


//Ebba

Av teamponnydressyr - 2 april 2012 08:18

Nu har vi ridit den första omgången av div 1. Jag red först en uppvärmningsklass, LA:1, och sedan själva lagklassen, Lag 03. Första klassen kändes inte bra. Det blev slarviga vägar och han var inte igenom i sidorna. Så det fick jag mycket neddrag på... Jag var oxå klantig och blandade ihop programmen, vilket ledde till en felridning   Vi fick 54%


I den andra klassen gick det betydligt bättre   Jag fick lite hjälp på framridningen av en duktig "lagmamma". Jag satt tillbaka mer på rumpan med långa ben. Jag blir ibland lite i framvikt, men nu kom jag fram mer med magen. Jag fick verkligen fram honom till bettet. Väl inne på banan var både han och jag övertaggade, lite för taggade, haha   



Det resulterade i att vi fick några  bocksprång och några galoppinslag. Ryggningen blev lite hastig bakåt. Men det känns ändå som att vi kom frammåt sen de andra tävlingarna. Det hände lixom nånting   Jag tror vi måste komma över den här spärren och sedan kommer det lösa sig. Jag är jättenöjd! Fick 57%


Laget kom på en 4:de plats.


// Felicia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards