teamponnydressyr

Alla inlägg den 21 april 2012

Av teamponnydressyr - 21 april 2012 19:05

Hej! Här kommer lite kort om vad som har hänt de senaste dagarna:)


Onsdag: Red ut en ganska lång sväng. Han fick galoppera av sig lite på skyddzonerna först och sedan red jag en runda efter det. Det gick jättebra och han var pigg och glad:)


Torsdag: Min lillasyster red lite på honom i paddocken och det gick väldigt bra:)


Fredag: Fick han ha en vilodag för att vi tog ut en tandläkaren som skulle kolla Polyesters mun och slipa till några vassa tänder. Det var inga konstigheter och allt såg bra ut.


Idag: Red jag ut en runda där jag även travade och galopperade och det gick jättebra. Var även med Corneila på hennes tävling. Jag vill bara säga GRATTIS CORNELIA DET GJORDE DU BRA!<3


Imorgon ska jag nog rida lite lätt dressyr och sedan på måndag så är det dressyrträning och på tisdag är det även hoppträning:) Ha en trevlig kväll!


Min älskade ponny<3

 

(Bild från 2010)


//Ebba



Av teamponnydressyr - 21 april 2012 16:12

Hejsan! Nu har jag kommit hem från tävlingen :) Det hr gått otroligt bra! Thommy var jättefin! Han var mjuk och fin på framridningen som blev på en skogsväg då paddocken var dålig. Men men han hade en jättebra energi på banan. Jag är jättenöjd med ritten och jag fick en 8:a på mellantraven. Sen i den ökadetraven fick jag en jättefin men på mitten tryckte jag till med skänkeln och då fick jag ett galopp inslag :( Men jag är överlag jättenöjd! :)

Vi slutade på 61,33%. Är jättenöjd! När vi precis tänkte lasta in så ropade de upp mig till prisutdelning! Jag vann klassen!! :) Jag fick Rosett,plakett och en grep :)

Thommy var jätteglad och sprallig på prisutdelningen!

Söta Thommy!

Bilder:

               

Fotograf: Ebba :)

Jag vill tacka dig så jättemycket för hjälpen! Tack!!!

Nu ska snart gästerna komma :) Vi ska äta Grekisk Pyttipanna :)

// Cornelia


Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards