teamponnydressyr

Alla inlägg den 15 april 2012

Av teamponnydressyr - 15 april 2012 21:40

Hejsan! Nu har jag kommit hem från bion :) jag har varit och stt Hungerspelen. Sjukt bra film!! Idag red jag ut med båda ponnysarna. Först red jag Thommy. Jag red 2 varv runt Ökna:) Jag galopperade mycket. Jag ska tävla långa program med mycket galopp så idag körde jag lite galoppkondition:)Med Ella så red jag runt Geors. Jag travade och galopperade mycket. Jag jobbade henne i lång låg form :)Imorgon ska jag rida dressyr på Thommy och så får vi se beroende på vädret om jag rider ut eller dressyr på Ella.Nu ska jag sova efter en lång och rolig dag!// Cornelia

Av teamponnydressyr - 15 april 2012 17:45

Jag själv tycker det är snyggast med en så hög stövel som möjligt, och därför måste man nästan köpa en lite för hög stövel i början med tanke på att den sjunker i skaftet. För att man ska kunna rida med en lite för hög stövel måste man komma upp lite i stöveln och då är det bra med en kil till hjälp.

 


// Felicia

Av teamponnydressyr - 15 april 2012 17:17

är verkligen konstigt, ena minuten är det sol och varmt och sen blir det kallt och börjar regna? Har iallafall jobbat som funktionär idag på en hopptävling på klubben. Värdet var som sagt inte det roligaste men jag hade det skoj ändå:) Sedan åkte jag till stallet och skrittade ut Polyester och det gick jättebra. Imorgon är det dressyrträning och på tisdag ska jag hoppa lite markarbete:)


Blev ingen träning på gymmet idag för det fanns inga bra pass just idag så det får bli en annan gång. Nu är det massa plugg som gäller istället. Ska även snart ta ett varmt bad och äta Kinamat! Ha en trevlig kväll!



Bild från tävlingen:


 


//Ebba

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards