teamponnydressyr

Alla inlägg den 3 april 2012

Av teamponnydressyr - 3 april 2012 15:57

Hejsan! Idag har jag ridit ut :) Jag red dressyr på vägarna. Underlaget var toppen! Det gick både att trava och galoppera på :) Jag jobbade honom först i en lägre form för att mjuka upp honom och sen tog jag upp formen till mer tävlingsform :) Han var pigg och busig!

Mamma har ökat på lite med fodret så han har blivit jättepigg när man rider dressyr. Han har mycket mer energi i tex skänkelvikningarna som jag gjorde över vägen :)

Jag hade med mig kameran ut när jag skulle hämta Thommy från hagen :)

Bildbomb nr 1:

           '


// Cornelia

Av teamponnydressyr - 3 april 2012 10:00

är den här superbra glanssprayen:


    

 


Den är väldigt effektiv, endast några sprut behövs för att göra skillnad. Den gör pälsen väldigt blank och den reder ut tovor i svansen väldigt bra. Den luktar även väldigt gott. Dock vet jag inte var den är köpt då jag vann den på en tävling men den finns säkert att köpa på mässor och sånt. Om någon vet var de finns att köpa så kommentera gärna :)


/Ebba

Av teamponnydressyr - 3 april 2012 09:18

Nu sitter jag på tåget mot Stockholm för en dag med shopping med mamma o syrran. Igår var jag med Ulle som jobbar på Vallby Frilufsmuseum och red en liten B-ponny där som de vill kunna ha till ponnyridning i framtiden. Jag har suttit på henne en gång förut, annars är hon helt grön. Jag började med att hänga på mage över henne för att hon skulle vänja sig med en tyngd på ryggen. Hon var hur lugn som helst.Hon är körd mycket, så det tror jag underlättade ganska mycket. Jag lade sedan försiktigt över det andra benet, men forsatte att ligga framåtlutad. Reser man sig för fort kan hästen bli bakskygg och tycka att det är läskigt att se någonting högt uppe på ryggen. Efter ett tag kunde jag långsamt räta på mig och till sist sitta näst intill rak. Hon var jätteduktig!Vi red runt lite lugnt i området utan problem. Jag tog även några travsteg då jag fick vara väldigt tydlig med skänkeln. Ulle gick hela tiden bredvid ifall något skulle hända.Bilder kommer imorgon pga att jag inte kommer åt bilderna från mobilen.//Felicia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards