teamponnydressyr

Alla inlägg den 11 april 2012

Av teamponnydressyr - 11 april 2012 21:21

gick jättebra:) Han skötte sig bra och var pigg och glad. Vi red en längre runda i skogen där vi travade och galopperade. Imorgon ska jag rida dressyr:)Ha det bra!



Här kommer även veckans tips:


 


Det är en stövel och hjälmväska från hööks som jag tycker är väldigt bra och smidig att ha med sig på tävling. Det får plats hjälm och stövlar i den, en väldigt smart förvaring med andra ord. Det följer även med en liten väska som sitter på där man kan ha småsaker. Jag har en själv i röd som jag använder på tävlingar:)


//Ebba


Av teamponnydressyr - 11 april 2012 21:16

Hejsan! Idag har jag ridit ut på Ella för första gången! :) Hon var jättesnäll! Hon tittade lite på bäcken som vi red över men inget annat. Jag travade bara :) Sen efter det så gick jag in i paddocken och red lite dressyr :) Hon var fin och hon gjorde jättefina galoppfattningar i båda varven. Jag jobbade henne låg i formen och jag gjorde lite tempoväxlingar i traven.

Med Thommy så red jag ut runt Ökna:) Han var busig över bäcken då han galopperade iväg i bocksprång men sen lungnade han ner sig :) Han var mjuk och fin!

Jag ska försöka lägga upp lite mer bilder på Ella och Thommy så fort jag hinner :) Imorgon är det träning kl 18 med Thommy :) Bild:

Lite suddig :/

 

// Cornelia  

Av teamponnydressyr - 11 april 2012 20:36

Idag red jag ut med Elin och Frida en tur i skogen och klättrade lite. Jag började att rida och efter halva vägen hoppade Frida upp. Modigt av henne att rida barbacka när hon inte ridit River på länge. Det har regnat i 2 dagar nu, så att det var lerigt i skogen kan jag lova...


Jag vet att han kan hoppa över vattenpölar, men tyvärr glömde jag säga det till henne. Smock sa det, och sedan låg hon i leran, haha! Frida tyckte väl dock inte att det var lika roligt som jag och Elin förstås. Tur att River är så snäll iaf som stannade och tittade på henne   

 


// Felicia

 
Av teamponnydressyr - 11 april 2012 16:34

Hej! Nu har jag kommit hem från skolan och ska snart åka ut till stallet. Idag ska jag rida ut med en kompis:) Måste gå nu...skriver mer när jag kommer hem. Kommer även en veckans tips då!:)


 


//Ebba

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards