teamponnydressyr

Alla inlägg den 18 april 2012

Av teamponnydressyr - 18 april 2012 22:40

Hejsan! Idag har jag tränat med Thommy :) Jag fick träna på att få igenom honom i hela kroppen. Jag fick honom jättemjuk! Han var jättefin! Sen när jag hade fått igenom honom så red jag upp LA:P0 :) Det gick toppen! Men måste tänka på att samla honom mycket i förvända galoppen för att få ett mjukt och fint byte.

Men Ella så red jag ut. Jag red ut runt Ökna. Det gick jättebra :)

Imorgon ska jag träna med Ella. Thommy ska skrittas.

Bilder från träningen:

     

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 18 april 2012 21:23

Idag red jag som sagt ut och det gick jättebra. Jag galopperade ganska mycket så att han fick ordentligt med motion:)


Dressyrträningen: Gick väldigt bra. Tränade på att förminska och förstora volten och skänkelvikningar. Vi hade lite problem att hitta känslan i vänstergaloppen till en början men sedan släppte det.


Markarbeten igår: Han var väldigt pigg och tyckte det var väldigt kul om vi säger så;) Han har verkligen blivit min lilla dressyrponny;) Men det gick iallafall väldigt bra och jag hoppade mest småhinder och travade även lite över bommar:)


Nu ska jag kolla på Greys Anatomy, ha det bra!


 



//Ebba


Av teamponnydressyr - 18 april 2012 16:09

Ska snart åka till stallet, måste bara byta om först. Jag ska rida ut en sväng men jag skriver mer när jag kommer hem. Då ska jag även skriva om dressyrträningen i måndags och markarbeten igår!:)


//Ebba

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards