teamponnydressyr

Alla inlägg den 23 april 2012

Av teamponnydressyr - 23 april 2012 21:24

Vi kom hem sent i fredags kväll, så jag hade ridit i Sala på dagen. Vi var en sväng i ridhuset, vilket gick bra!


I lördags fick jag lite longeringshjälp av Siv-Britt. Hon jobbade väldigt mycket med att reglera steglängden på rakt och böjt spår. Jag tycker det är superkul att se sin häst arbeta från market. Ett hett tips!

 

I söndags var vi i Stockholm hela dagen och hann inte rida. River fick därför en vilodag, vilket han vad värd efter en intensiv vecka i Sala. Idag red jag ut och galopperade lite på Allén. River var väldigt pigg, men jag tycker ändå att han lyssnade bra på mig.


Tisdag: Uteritt och lite lätt skrittjobb

Onsdag: Dressyrjobb på ridbanan

Torsdag: Lite lätt jobb ute i varje gångart

Fredag: ev. Longering

Lördag: Tävling

Söndag: Uteritt


// Felicia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards