teamponnydressyr

Alla inlägg den 13 april 2012

Av teamponnydressyr - 13 april 2012 23:01

Gud vad jag älskar MIN fina pålle <3 Man tar ofta sina hästar för givet och glömmer bort att uppskatta dem. Tänk vad de ställer upp på sin ryttare och gör sitt yttersta för att finnas där och följa sin ryttare. Om jag bara kunde uttrycka hur mycket jag älska MIN häst.

             


// Felicia


Av teamponnydressyr - 13 april 2012 22:40

Hej! Idag har det varit en lång dag och jag är helt slut. Hade våran längsta dag i skolan idag då vi alltid slutar 16.00 på fredagar. Sedan när jag kom hem åt jag och åkte sedan direkt till stallet för att rida och förbereda allt inför imorgon då det är tävling:)


Gårdagens ridpass: Först så skrittade jag ut en sväng och sedan gick jag in i paddocken för att rida lite dressyr. Det gick inte så bra. Mot slutet kändes det iallafall lite bättre:)


Dagens ridpass: Jag red lite lätt dressyr i ridhuset eftersom det regnade ute. Han kändes mycket bättre idag men han var väldigt pigg och var känslig för skänkeln och då har jag lite svårt att sitta ner och slappna av och hitta min ridning. Men jag är ändå väldigt nöjd med honom idag:)


Imorgon är det som sagt tävling, resultat och bilder kommer imorgon kväll. Ha det bra!:)




 

Min älskade ponny<3

 


//Ebba

Av teamponnydressyr - 13 april 2012 22:07

Nästa vecka har vi prao med skolan. Jag och en kompis ska då åka till Sala och jobba hos en hopptränare som heter Monica Johansson. Vi ska ta med våra hästar så vi kan passa på att rida när vi ändå jobbar i en stallmiljö. Jag kommer ta mycket bilder under veckan som jag kommer lägga ut.


På måndagen är det lagträning igen för Marianne Essen   Så på kvällen efter det kör vi till Sala med River och all packning.

   

Bilder från förra Marianneträningen.


// Felicia

Av teamponnydressyr - 13 april 2012 21:41

Det borde vara en otursdag idag, men inte   Både ridpasset idag och igår har gått super! Jag börjar att berätta om gårdagen :


Det var träning för Erica. Hon började att rida och sedan hoppade jag upp. River var lite stel i sidorna, så det fick Erica jobba lite med. Det gick mycket bättre efter en stund. När jag sedan hoppade upp kändes det riktigt bra. Red mycket med tagen bakdel med en kraftig böjning i bålen för att få honom loss i innersidan. I galoppen fick jag jobba mycket med yttersidan. Flyttade runt på liten volt och bara flyttade runt yttersidan med en svag ställning utåt. Fick verkligen koll på yttern.

 

Vi såg ut ungefär såhär. Röda outfiten på- check! Nu när vi kan vara på ridbanan blir det inte att vi åker iväg och tränar. Därför följer inte alltid någon med och fotar... Så får duga med den här gamla bilden.


Idag gick jag en kortis till ridbanan igen bara för att känna igenom och lösgöra lite lätt från igår. Han var på samma sätt och lika fin   Så nu känner jag mig riktigt taggad till veckans ridning.


//Felicia 

Av teamponnydressyr - 13 april 2012 20:39

Hejsan! Idag har Mamma gått med Thommy :) Jag har ridit ut med en kompis på Ella :) Vi red runt Geors. Hon var pigg ochhon gick i en fin låg form. Hon var inte rädd för någonting även fast det var första gången! Vi galopperade inte så mycket men jag gick in i ridhuset efter och galopperade lite. Där var hon fin och gjorde jättefina galoppfattningar!


Idag tänkte jag lägga ut lite blandade bilder:)


Flugsvamp:

 

Jag, Thommy och Polyester i ridhuset:

 

Thommy efter prisutdelningen:

 

// Cornelia 

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards