teamponnydressyr

Alla inlägg den 8 april 2012

Av teamponnydressyr - 8 april 2012 21:04

Information Norsella:

Sto *2005

e: Diamond  ue: Stutbuch 1 Noisette



Idag red jag ett dressyrpass på Norsella :) Hon var jättefin! Hon var pigg och lite busig!

Jag jobbade på galoppfattningarna och lite travökningar.

Jag jobbade henne lite låg i formen och mycket framåt.

Bilder:

   

Kommer mer bilder i traven och galoppen! :)

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 8 april 2012 20:22

Hejsan!

Sammanfattning av tävlingen i Grums 6-7 April:

 

Fredag:

LA:2

Thommy var lite seg men fin i alla gångarter :) Jag satt lite framåt lutad och då tappade han galoppen i förvända, men ha skötte sig jättebra! Det var min ridning som inte var så bra.

Resultat: 60,388%

 

Lördag:

LA:2

Thommy var piggare och jag red mycket bättre! Han var mjuk pch fin! Jag red inte fram så länge men jag red mycket galopp för att få fram honom i traven.

Jag är jättenöjd men domarna dömde lågt.

Resultat: 58,992%

LA:4

Jag red ännu bättre och Thommy var jättepigg! Jag red fram i ca 20 min och sen gick jag in på banan. Jag lutade mig lite framåt men det var ändå bättre! Thommy skötte sig jättebra! Men i den sista inridningen så tvärstannade han innan halten och när jag skulle fatta galopp igen men han fattade fel! Men halten vart bra :)

Resultat: 59,675%

 

Bild:

// Cornelia

 

  

Av teamponnydressyr - 8 april 2012 18:27

den här veckan får bli den här putssvampen från hööks:


 

Perfekt att ha med sig på tävling för den sista putsen precis innan man ska rida och den är i en praktisk plastburk som gör att det inte blir en massa kladd på andra saker. Finns att köpa på hööks för 35 kr:)


//Ebba

Av teamponnydressyr - 8 april 2012 18:23

Satt och kollade på hööks hemsida och såg att de säljer schampoo och pälsglans för endast 149 kr vilket är ett väldigt bra pris!:)


 


//Ebba

Av teamponnydressyr - 8 april 2012 17:58

gick sådär. Stundtals kändes han väldigt fin men ibland hittade vi inte känslan alls och kom inte överens. Vi får helt enkelt träna på att behålla den bra känslan;) Först skrittade vi fram ute och sedan gick vi in i paddocken och då travade jag även över lite bommar. Sedan red min kompis lite på honom i paddocken och sedan skrittade hon av ute. Nu ska jag plugga lite och sedan åker vi hem till Corre för att äta middag där:) Ha en bra dag!



 Här kommer lite bilder från idag:


             


//Ebba

Av teamponnydressyr - 8 april 2012 09:49

Hej! Jag ska snart åka till stallet, det är fint väder idag så det blir ett dressyrpass ute:) Har inte bloggat på ett tag nu...men det går bra med Polyester och vi har tränat en hel del. Vi hopptränade i onsdags och han var jättepigg! Själva hoppningen gick jättebra:) Igår red jag ut och galopperade en hel del i skogen och det gick jättebra. Kameran hänger med idag så bilder från idag kommer!


 


//Ebba

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards