teamponnydressyr

Alla inlägg den 26 april 2012

Av teamponnydressyr - 26 april 2012 21:37

Hejsan! Idag har det bara regnat och regnat! Jag hade tänkt att rida ut med båda hästarna men det fick bli dressyr på båda istället :) Först red jag Thommy. Jag red lite mjukgörande övningar och lite tempoväxlingar. Han var mjuk och fin!

Jag red lite galoppserpentiner och inridningar. Gjorde även lite ökadegalopper :)  Idag så hade ridhuset blivit klart :) Nuhar vi en långbana! Toppen när man ska rida program eller är många!

Sen red jag Ella. Dedt gick bra! Hon var mjuk och fin. Jag jobbade på travserpentiner och att hålla galoppen runt hela med en volt vid C och A :) Hon var fin och väldigt pigg!

Mamma kom när jag red Ella så har inga bilder på Thommy men här är 2 bilder på Ella:

   

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 26 april 2012 21:11

Igår red jag en stund på ridbanan. Underlaget var väldigt mjukt, så jag kände på River att han tyckte det var jobbigt. Men med tanke på det tycker jag att det kändes helt okej. Red mycket skänkelvikning och övergångar.


Idag red jag ut runt Allén med Elin och Snöflinga. River var pigg och glad, men ändå kontrollerbar så han kom till arbete. Jag känner mig nöjd.


Idag har vi satt in ett hönät i boxen som han ska kunna ha och pyssla med hela tiden så fort hans "vanliga" mat är slut. Hästar mår bäst av att småäta lite hela tiden, så därför är det väldigt bra med ett sånt här nät. I början ska han bara få ha det i boxen när jag är där så jag kan se hur han reagerar. Det är ganska små hål, just för att det ska ta lång tid för dem att äta. I början kan hästarna nästan bli lite hetsiga för att det är svårt att komma åt höt. Då kan de riva ner nätet, sparka och fastna. Därför vill jag ta ut det på nätterna och vara med i början.  


// Felicia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards