teamponnydressyr

Alla inlägg den 29 april 2012

Av teamponnydressyr - 29 april 2012 22:06

Jag har ridit med mina nya stövlar en gång och jag kan säga att det var ett lidande... Det skaver som sjutton i knävecken innan de är ingånga. Därför valde jag att inte rida med dem i går på tävlingen :) Träningen som skulle ha blivit imorgon blev tyvärr flyttad tills på onsdag, vilket var lite synd. Men men... Jag hinner rida i stövlarna två dagar till innan, så de hinner forma sig ordentligt och inte göra lika ont.

 

Här ser ni skillnade på höjden i skaftet mellan mina nya och gamla stövlar.


// Felicia

Av teamponnydressyr - 29 april 2012 19:46

Hejsan! Idag har jag och mamma varit ute i skogen och klättrat :) Jag red Ella och mamma gick med Thommy. Det gick jättebra! Ella var pigg och hon tyckte att det var mysigt att komma ut i skogen!

Jag fotade henne i hagen innan jag skulle ta in henne och jag kan bara säga att hon var jättebusig!

Bilder:

   

Det var ett otroligt fint vårväder idag!

   

Imorgon ska jag och mamma fixa iordning Thommy inför Tisdagens Nationella Ponny Dressyr :) Jag ska rida LA:2 och

LA:P0. LA:2 börjar kl 08.00 ;)

Nu ska jag plugga lite :)

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 29 april 2012 10:04

Igår red jag lite dressyr med hoppsadeln i paddocken för att känna lite på honom till idag. Han kändes väldigt fin och mjuk. Idag är det som sagt hopptävling som gäller, skriver mer ikväll för nu måste jag snart åka. Hejdå så länge!:)


Bilder från igår:


     


//Ebba





Av teamponnydressyr - 29 april 2012 09:38

             

    


//Ebba

Av teamponnydressyr - 29 april 2012 07:16

Hejsan! Nu tänkte jag skriva om gårdagens Regionala start i Lag 03 :)

Framridningen: Thommy var lite seg men annars lyssnade han bra. Gjorde lite tempoväxlingar och lite skänkelvikningar. Det gick toppen!

På banan:

Thommy var jättefin! Fick ett felfritt program! Men vart lågt bedömd. Men jag fick 62,571% :)

Och med den % vann jag klassen för B-ponnysar! :) Vårat lag kom 5:a utav 6 lag.

Det var första gången det har gått bra för mig och Thommy på Hemma plan :)


Här är lite bilder från tävlingen:

  

På framridningen.


 

Jag och min kompis Felicia som vanna Lag 03 för kat C på sin fina Lotus!




   




Detta täcke vann jag :) Jättefint! Fick sen startavgiften tillbaka och rosett och plakett:)

Kom hem efter 21 igår så hann inte blogga :)

Idag ska mamma gå med Thommy och jag ska ut och klättra med Ella.

// Cornelia


Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards