teamponnydressyr

Alla inlägg den 25 april 2012

Av teamponnydressyr - 25 april 2012 21:54

Hejsan! Idag har jag ridit dressyr me båda :) det har gått jättebra! Jag började öed Thommy. Jag jobbade på programmet :) sen red jag Ella. D:et gick toppenäz hon vsr busig ovh lite pigg men annars så skötte hon sig.nu ska jag sova :)// Cornelia

Av teamponnydressyr - 25 april 2012 21:21

Tänkte skriva lite kort om hur det gick på träningarna och sedan har jag även lite bilder att visa från dressyrträningen:)


Dressyrträningen: Gick både bra och dåligt. Vi tränade mycket på galoppen, särskilt på tempoväxlingar och även bågen som man rider förvänt på i LA.1 Vi minskade och förstorade även volten mycket i traven. Stundtals kändes det sådär men ibland kändes det även väldigt bra, speciellt i höger varv i galoppen:)


Hoppträningen. Själva hoppningen gick bra och han hoppade fint. Men vägarna och känslan emellan hindrerna kändes sådär. Har lite svårt att hitta kontrollen emellan hindrerna och då blir det dåliga vägar och vi sneddar. Men det vart bättre mot slutet:)


Idag hade han vilodag och jag gick ut och gick med honom en sväng med Cornelia och Thommy:) Imorgon ska jag rida lite dressyr och på fredag ska jag rida ut, ha en trevlig kväll!:)


Bilderna:

     

     


//Ebba

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards