teamponnydressyr

Alla inlägg den 9 april 2012

Av teamponnydressyr - 9 april 2012 22:07

En liten fråga till er bloggläsare... Vad vill ni att vi ska blogga mer om här på teamponnydressyr? Vi behöver era tips och åsikter för att förbättra bloggen så det skulle vara jättebra om ni kom med lite förslag!:)


 


//teamponnydressyr

Av teamponnydressyr - 9 april 2012 21:51

Hejsan! Idag var det som sagt dags för dressyrträning. Eftersom det inte har känts så bra på sistone så tränade vi mest på grunderna. Vi minskade och förstorade volten mycket, väldigt lösgörande och bra för mig och Polyester för då kommer yttersidan mer i arbete för att jag blir tvungen att använda ytterskänkeln. Det gick iallafall väldigt bra idag och jag kände att det som gått dåligt började släppa:)


På lördag är det även dags för tävling:) Det är första omgången med lagat div 3 dressyr. Har även anmält mig till två tävlingar till. En som är andra omgången med laget och sedan årets första LA.1 som är i maj:) Ha en trevlig kväll!


 


//Ebba

Av teamponnydressyr - 9 april 2012 21:31

Måndag: Longering

Tisdag: Kort ridpass på ridbanan. Fokus på att få honom uppmärksam på mig i en rund och låg form. Mycket övergångar.

Onsdag: Klättring och lite lätt jobb

Torsdag: Träninge för Erica

Fredag: Hoppa lite på terängbanan och kanske galoppera lite på någon åker

Lördag: Dressyr på ridbanan. Lite flyttningar, skolor och övergångar. Fortsätt lite på arbetet från Ericaträningen.

Sönsdag: Rida ut och lösgöra lite lätt

Måndag: Mariannträning på Strömsholm

 


// Felicia

Av teamponnydressyr - 9 april 2012 20:49

Idag har jag gjort något som jag inte gjort på länge, nämligen longerat. Det är riktigt roligt måste jag säga   Jag höll igång en del med longeringen förra året oxå och hade tänkt att göra det en gång i veckan. Det gick väl lite si sådär med det målet... Men nu har jag bestämt mig!


Både jag och River tycker det blir mycket roligare med lite mer variation i ridningen. Blir lätt att man fastnar på ridbanan med samma arbete dag in och dag ut. Nej men ni förstår vad jag menar.


River skötte sig väldigt bra och var uppmärksam och lydig under hela arbetet   Longeringen sliter otroligt mycket på hästen om man håller på för länge. När man ligger på en liten volt är det samma muskler som arbetar hela tiden, så det är bra att försöka ändra tempot, formen och voltstorleken.

 

  En dam i stallet hjälpte mig.


// Felicia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards