teamponnydressyr

Alla inlägg den 2 februari 2012

Av teamponnydressyr - 2 februari 2012 21:17

Hejsan! Idag har jag ridit i ridhuset :) Jag jobbade lite lätt dressyr med lite tempoväxlingar och enkla byten. Jbbade mycket galopp. Thommy var jättefin! Han var mjuk och var positiv och tycktre att det var kul att galoppera mycket!

Imorgon ska jag rida i ridhuset igen då vi har snö och närmare -15 grader kallt :( Jag tycker verkligen om den här kylan! Men i helgen ska jag försöka komma ut i skogen och galoppera lite så att det inte blir för mycket med dressyr i ridhuset.

Nu ska jag kolla lite på tv:n sen ska jag plugga lite Spanska och So som jag har prov på imorgon:)

I helgen ska jag lägga ut en video från när jag hoppade i tisdags :D

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 2 februari 2012 13:48

Som jag skrev ryckte jag hans man igår. Det behövdes verkligen. Den var väldigt ojämn, lång på mitten och kortare uppe och nere. Nu är den i alla fall mycket finare  

Skönt att den är jämn inför tävlingarna så att knopparna blir lika stora.


// Felicia 



Av teamponnydressyr - 2 februari 2012 13:38

Idag har jag studiedag, vilket gjorde att jag hann rida redan på morgonen när solen var framme   Var nere på ridbanan och bara kände lite lätt på honom. Han kändes fin!


På slutet fotade jag:

       

Den sista bilden älskar jag. Han hade precis andats på linsen så den var dimmig. Jag torkade bort det lite fort, men missade i kanterna. Så det vita i kanterna är imma från River   Jag tycker att den ser redoigerad ut, utan att jag gjort något med den.


// Felicia    

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards