teamponnydressyr

Alla inlägg den 24 februari 2012

Av teamponnydressyr - 24 februari 2012 21:49

                 


//Ebba  

Av teamponnydressyr - 24 februari 2012 20:07

Japp, ni läste rätt   Vi har nu sportlov, vilket känns så grymt skönt. Jag hann rida ut innan det blev mörkt. Jag red till en pulkabacke i byn som är perfekt att klättra i. Jag tänkte passa på nu när det inte finns någon snö och därför inga barn där.


När jag skulle rida in på vägen som leder till backen möttes jag av en enorm vattenpöl som tog upp hela vägen. Fick därför gå runt hela vattesamlingen inne i skogen. Det märktes att ingen hade gått där förut, för det var fullt med grenar och buskar. Tur att min snälla lilla pålle fortsatte igenom trots det <3


Annars tyckte jag att han var väldigt fin   Skrittjobbade honom lite på asfaltsvägarna. Imorgon tänkte jag gå till ridhuset en stund och känna lite innan jag tar en skogsvandring. Om det inte är för många där kan det även hända att jag rider igenom lite program. Programridning är en sak som jag VERKLIGEN behöver träna på. Och det kan jag även passa på att tipsa er om.


Det är ett bra sätt att träna även om man inte tävlar i dressyr. Det som är så grymt svårt (enligt mig) är att man endast kan få igenom saker som behövs genom de vägarna och rörelserna som finns i programmet. Man kan alltså inte avbryta mitt i och säga "han hänger sig i handen och därför måste jag göra en skänkelvikning här". Hoppas ni förstår vad jag menar.


Imorgon uppdaterar jag med bilder. Tänkte eventuellt ta lite uppställningsbilder profil på River   


// Felicia

Av teamponnydressyr - 24 februari 2012 17:33

 


//Ebba

Av teamponnydressyr - 24 februari 2012 17:26

Idag red jag ut en sväng i det fina vädret. Det blev en ganska lång sväng och han fick verkligen galoppera av sig vilket han behövde för han hade en massa energi. Imorgon är det även dags för hoppträning:) Men nu ska jag snart åka på bio och se filmen War horse:) När jag kommer hem ska jag lägga upp bilderna från igår men ni kommer även få ett smakprov:) Hej så länge!


 


//Ebba

Av teamponnydressyr - 24 februari 2012 09:00

Såg att en stor del av tävlingarna i GHS kommer visas på TV. Känns som att ridsport har fått en större del i media nu efter att Rolf-Göran Bengtson vann Jerringspriset   Det visade verkligen hur stor ridsporten är. 


 Lördag 25 februari:

17-19 Internationell hoppning direktsändning i SVT PLAY

20-23 Reem Acra FEI World Cup, världscupen i dressyr direktsändning i SVT PLAY

21-22:45 Internationell hoppning och Reem Acra FEI World Cup, världscupen i dressyr, sammandrag på SVT24


Söndag 26 februari:

13-14 GHS young rider cup final, direktsändning i SVT PLAY

15:30-17:55 Rolex FEI World Cup, världcupen i hoppning, direktsändning i SVT1/SVT PLAY 



Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards