teamponnydressyr

Alla inlägg den 11 februari 2012

Av teamponnydressyr - 11 februari 2012 14:25

Idag var vi på Gunstad igen   Vårt nya favoritridhus med andra ord. Det är varmt, bra underlag och nära att ta sig dit. Jag kan säga att det gick riktigt bra. Erica började att rida som vanligt. Hon säger att han bara blir bättre och bättre för varje gång, vilket är väldigt roligt att höra med tanke på att man faktiskt lägger ner många timmar varje vecka på dessa hästar  


Vi gjorde inte så krävande grejer så han inte skulle få träningsvärk till Mariannträningen på måndag. De får trots allt som värst träningsvärk två dagar efter. I början red vi micket övergångar på volt. Han var riktigt lydig och allert   Galoppfattningarna från skritt fick vi verkligen till bra.


Gjorde även lite flyttningar på volt. Ställde in och rundade honom för min innerskänkeln med bakdelen innanför spåret. Lite samma princip som en sluta. Gjorde det även utåtställd med rumpan rundad för ytterskänkeln. Även det här gick bra. 


Red lite lätt samling i galoppen, både i förvänd och rättvänd. Vi tränade oxå på lite skänkelvikning i galopp. Detta gör han riktigt bra numera.

 

På slutet red Frida. På den sista bilden rider hon  


// Felicia   


Av teamponnydressyr - 11 februari 2012 00:26

Har haft väldigt mycket den här veckan, bland annat nationella prov så har inte haft tid att blogga så mycket. Idag var jag inte i stallet för jag firade min födelsedag som var för ett tag sen med några tjejkompisar:) Igår red jag iallafall lite dressyr i ridhuset och i onsdags red jag ut och det gick bra:) I tisdags hoppade jag även men det gick inte sådär jättebra..ramlade av. Blev ett totalt missförstånd precis innan han skulle hoppa. Men det gick bra och jag fick bara lite ont i armarna och axlarna. Imorgon är det hoppträning och hoppas verkligen att det går bättre då.Ha det bra! kram:)


I got to keep trying, got to keep my head held high.

 


//Ebba




Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards