teamponnydressyr

Alla inlägg den 4 februari 2012

Av teamponnydressyr - 4 februari 2012 23:15

       


//Ebba

Av teamponnydressyr - 4 februari 2012 22:57

Det är bara för kallt ute just nu..var -20 när vi åkte för att kvällsfodra i stallet!

 

Igår var det iallafall dressyrträning som gällde och jag måste säga att  jag är väldigt nöjd:) Vi tränade mycket på raka spår vilket är otroligt nyttigt. Vi tränade även på mellantraver och mellangalopper. I början gick det bra men vi fick kämpa lite för att hitta känslan och i slutet kändes han jättefin och jag hade en väldigt bra känsla:)


Idag red jag ut en mellan lång sväng på ca 40 minuter. Det blev lite trav och galopp på skyddszonerna och han kändes väldigt fin. Han var pigg och glad, den där ponnyn älskar verkligen att få komma ut och springa av sig:) Imorgon ska jag också rida ut men då blir det nog en längre sväng i skogen:) Hejsvejs!


Gammal bild:)

 


//Ebba


Av teamponnydressyr - 4 februari 2012 17:43

Vi tog en sväng till ridhuset Gunsta idag   Vi satte även fram små hinder som vi skuttade över. Vi byggde upp en kombination med tre studs och ett hinder med ett galoppsprång emellan. River (och jag) Tyckte det var jätteskojigt   Dock blev han lite för pigg efteråt, så det tog ett tag innan han lugnade ner sig.


I traven gjorde jag mycket skolor på volter och flyttade ut och in bakdelen. Han kändes följsam och fin.  Gjorde några korta ökningar bara för att kolla av så han var med mig.


I galoppen red vi lite förvänd galopp, enkla byten och lite smått och gått. Samlade inte så mycket eftersom att det är träning imorgon. Ville inte köra slut på honom helt.


De nya ridbyxorna var riktigt sköna att rida i trots att de är helskodda. Tycker inte om det i vanliga fall  


   

// Felicia

  

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards