teamponnydressyr

Alla inlägg den 15 februari 2012

Av teamponnydressyr - 15 februari 2012 21:47

Hejsan! Idag har jag ridit upp LA:2 programmet i ridhuset :) Det gick jättebra men det var svårt för vi var 5 personer som skulle rida på en kort bana... Men jag är jättenöjd för att Thommy skötte sig utmärkt och han hade mycket energi!

Nu har det kommit massor med snö! :) Hoppas att det ligger kvar till helgen och Sportlovet! Jag vill tolka med Thommy i snön! Har inte kunnat gjort det denna vinter då det har varit dåligt med snö :(

Imorgon vet jag inte riktigt vart jag ska rida... Tror att det blir lite konditionsträning i ridhuset eller lite lätt dressyr :)

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 15 februari 2012 21:13

Äntligen är alla prov avklarade innan lovet. Så skönt! Jag var ju såklart tvungen att belöna mig själv, vilket jag är väldigt bra på   Jag stannade kvar i stallet lite längre och gjorde en långryktning. Klippte även svansen, hovskägget, öronen och manen uppe vit nackstycket. Så nu lyser han klarare än solen   


Jag red ut runt ängsvägen. Kunde trava och galoppera där nu när det kommit lite snö. I galoppen var han väldigt pigg och galopperade "uppåt" i sprången, därför passade jag på att samla lite. Han var kanonfin. I traven red jag mycket skolor och satte även där tillbaka honom lite mer på baken och krävde lite samling.


Det här veckan ska vi rida ut varje dag   Man kan verkligen säga att det blev en hårdträningshelg. Vi åkte och tränade tre av fyra dagar... Så en vecka med uteritter förtjänar han. Jag kommer ju förstås arbeta honom på någon åker så, men utomhus iallafall. Han klarar absolut av mycket träning fysiskt. Det är mer mentalt som vi tar det lite lugnt. Vill ju inte att han ska tröttna.


Till helgen ska vi eventuellt åka iväg till ridhuset och rida igenom lite program. Det blev ett missförstånd med programridningen i helgen. Alla sa olika datum, så jag vet inte hur det var tänkt... Hur som helst frågade vi Erica och hon sa att det iallafall inte blir något det här helgen.


Imorgon kommer det lite bilder   Ha det bra!

 


// Felicia 



Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards