teamponnydressyr

Alla inlägg den 22 februari 2012

Av teamponnydressyr - 22 februari 2012 22:25

Hej!

Idag har jag ridit ut med en från mitt stall :) Hon red på Kalle. Vi red runt "Geors". Det var väldigt isigt men vi travade lite iallafall :)

Det var en gran på en stig in i skogen och jag försökte hoppa över den men Thommy hoppade lite på sidan men det var kramsnö så han fick klabbar :)

När vi skrittade så började hästarna kolla bakåt och när vi kollar bakåt så var det inget men vi hörde något! Jag blev jätterädd för att vi tror att det var vildsvin. Men, men... Jag har alltid tyckt att vilda djur i skogen!

Nu ska jag vara med min kompis! :D

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 22 februari 2012 21:51

Ja, nu är jag hemma från dagens träning. Det tog lite längre tid än väntat med tanke på vädret... Allt gick iallafall väldigt bra   Erica red först, vilket såg bra ut. Han satt fast lite i högersidan, så mycket fokus låg på att få loss honom där. 


Vi flyttade undan mycket för högerskänkeln för att få tag på det bakbenet. Då släppte även högersidan. Vi tränade mycket övergångar mellan arbetstrav till mellantrav. Vi gjorde bara några kortalängningar med fokus mest på själva förberedelsen och ingången. Han var lyhörd och framme 


Gjorde oxå några uppridningar och halter. Halterna från galopp blev mycket bättre än dem från trav. Det beror på att bakbenen kommer inunder honom naturligare från galopp, vilket gör att halten blir jämnare. Även galopparbetet kändes bra.


Jag är riktigt nöjd med dagens arbete. Tyvärr glömde vi kameran... Bilder kommer istället imorgon  


Här är en gammal bild från när jag och Elin tävlade förra året. Tror det var min sista tävling på Galax, om jag inte mins fel... ?!   

Av teamponnydressyr - 22 februari 2012 21:35

Idag fick han ha vilodag och så rider jag dressyr imorgon istället. Han brukar ha vilodag på onsdagar och idag passade det bra. Vi gick även ut och gick en sväng och det tyckte Polyester var väldigt spännande;) Han var pigg och glad:) Sedan smörjde jag även lite, två träns och två sadelgjordar. På lördag är det även dags för hoppträning!:) Ha en trevlig kväll:)



Bjuder på två bilder från en hoppträning i somras:

   


//Ebba

Av teamponnydressyr - 22 februari 2012 09:00

Hej!

Veckans Nyhet:

Svenska Ridsportförbundet fyllde 100 år den 21/2! :) Stort Grattis!!

// Cornelia 


Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards