teamponnydressyr

Alla inlägg den 16 februari 2012

Av teamponnydressyr - 16 februari 2012 19:58

Ja, rubriken låter lite konstig... Men det var lite så det gick till. Jag hade precis travat genom terängbanan och hade kanske 10 minuter hem till stallet. Då tar jag upp min mobil och fäster min ena vante mellan benet och sadeln. När jag sedan är tillbaka i stallet märker jag att jag bara har en vante   Haha, lite typiskt mig... Så det vara bara att gå iväg och leta. Självklart låg det där på vägen och väntade på mig  


Det blåste och snöade jättemycket, men: "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder". Eller vad säger ni?!

 

Ja, som sagt snörusk...


Annars gick ridningen bra. Han var pigg och glad. På terängbanan blev det lite trav och galopp. Hoppade även över två små hinder   Imorgon ska vi till Romme med skolan. Ska bli jättekul!


// Felicia 

Av teamponnydressyr - 16 februari 2012 19:27

Hejsan! Idag red jag dressyr :) Det gick jättebra! Han var jättefin och hade mycket energi :D Jag lösgjorde honom lite och försökte få honom att vara pigg på mina hjälper.

Jag red förvändgalopp, enkla byten, skänkelvikningar, öppnor, ryggning och bakdelsvändningar :D

Imorgon blir det uteritt! :) Ska bli jättekul! I helgen ska jag tolka med Thommy, ska kolla om Ebba vill vara med också :) Ska det både Lördag och Söndag! :) Det har kommit en del snö nu under veckan som inte har smält bort :D

Ikväll blir det en lugn tv kväll med serien Revenge :) Så bra!!! :D

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 16 februari 2012 07:56

Idag har jag sovmorgon till 10, vilket känns otroligt skönt. Jag tycker faktiskt att det är värt att, iallafall en gång i veckan, ha sovmorgon och istället sluta senare. Så sjukt skönt  


Jag satt och skrev en önskelista med grejer jag önskar mig i födelsedagspresen. Haha det är typ ett halvår kvar, men ändå   Jag har kommit fram till att jag vill ha ett par nya ridstövlar. Ett par Cavallo Grand Prix Plus  

Jag älskar bågen på skaftet och att dragkedjar sitter på insidan så den inte syns. Nej, jag kan säga att jag är helt kär i dem  Så nu är det bara att fjäska riktigt ordentligt för mamma och pappa. Haha


// Felicia      

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards