teamponnydressyr

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av teamponnydressyr - 7 februari 2012 20:55

Hejsan!

Idag har jag hoppat :) Det gick jättebra! Min kompis bärde fram 2 bockar och en oxer medans jag skrittade fram hästarna:) Jag började hoppa fram på bockarna. Jag tog det i en lugn galopp och försökte få ett fint och runt språng. Han hoppade jättebra! Han var pigg! Thommy tyckte att det var jättekul!

Sedan kom jag lite på oxern:) Den var på ca 60-70 cm hög. Jag hoppade och Thommy hoppade jättestort och fint över!

Sedan höjde min vi till ca 90 cm och jag tyckte att det inte såg så högt ut så jag kom på det :) Han har ALDRIG hoppat så fint! Han hoppar allra bäst på de lite högre hindren :D Jag tyckte att det var jättekul och han vart jättepigg och ville hoppa mer! Jag hoppade 1 gång till och det vart bara bättre :)

Jag är jättenöjd med Thommy! Jag har aldrig hoppat så högt med honom :)

Här kommer en bild:

 

Imorgon blir det dressyr i ridhuset :D

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 7 februari 2012 19:27

Tog en tur i skogen med min syrra. Det blev bara lite lätt skrittjobb. Han har ju som sagt gått ganska hårt nu de senaste dagarna, så det var skönt för både honom och mig att bara lulla runt lite. Jag kände lite lätt genom honom i skänkelvikningar över vägen. Han kändes fin   

 

Bjuder på en bild från en hoppträning i höstas. Känner mig så grymt hoppsugen och funderar faktiskt på att börja hoppträna igen, kanske varannan vecka. Isåfall blir det till våren när vi kan vara ute. När jag hade min förra ponny Galax, hopptränade jag varje söndag, vilket var väldigt roligt och lärororikt.


Min hopptränare är jättebra. Hon jobbar mycket kontroll- och lösgörande övningar där inte höjden är det viktigaste. Det passar väldigt bra för mig iallafall som framförallt satsar på dressyren. Jag tycker det är viktigt att variera sig i ridningen så både ryttare och häst tycker det blir roligt  


// Felicia 

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards