teamponnydressyr

Alla inlägg den 21 februari 2012

Av teamponnydressyr - 21 februari 2012 19:56

Idag var jag i stallet på förmiddagen. Jag red ut en ganska lång sväng och det gick jättebra:) Underlaget var inte så bra men på vissa ställen låg det kvar ganska myckert snö och där kunde jag trava och galoppera. Han var pigg och glad:) Imorgon ska jag nog rida dressyr. Det var lite kort om idag, hejdå:)


 


//Ebba

Av teamponnydressyr - 21 februari 2012 19:13

Igår hann jag inte blogga. Vi var hemma vid 21.00, så jag var tvungen att prioritera lite andra saker   Ridningen gick iallafall jättebra! Gjorde lite avcheckande arbete med fokus på att få honom lyhört och igenom sidorna. Började på en stor volt och gjorde lite tempoväxlingar, övergångar och flyttningar in och ut på volten.


Jag ställde även mycket utåt för att få kontroll med yttersidan. Även lite skolor och förvänd galopp tränade vi på. Jag är väldigt nöjd för det kändes verkligen som att jag fick honom fram till handen   På slutet skulle jag rida igenom LA:1. Då sket sig allt...


Jag MÅSTE verkligen träna på att rida program lite oftare. Känner att jag slutar rida så fort jag vänder in på medellinjen i ett program. Jag tänker "nu måste allt vara perfekt bara för att jag rider ett program" och så sätter jag för höga krav på mig själv, vilket man inte ska göra.


Men det är bara att träna vidare. Träning ger färdighet!

    


// Felicia



Av teamponnydressyr - 21 februari 2012 18:07

Hejsan!

Idag tänkte jag lägga ut mina tävlingar som jag ska åka på 2012 :)

Här är tävlingarna:


3/3-4/3  Nordhalland  Nationell (2 dagar)


11/3   Köpings Ridklubb    Regional

   


31/3-1/4   Högbo Ridklubb   Nationell   (3 dagar)

  

 


5/4   Ryttarsällskapet Grums   Nationell/Regional   (3 dagar)

 


21/4   Aros Ryttarsällskap   Nationell

 


28/4   Eskilstunaortens Ryttarförening   Regional

 


1/5   Eskilstunaortens Ryttarförening   Nationell

 


18/5   Föreningen Mantorps Ryttarna   Nationell

 


16/6   Hammarö Ryttarförening   Nationell (2 dagar)

 


29/6   Karlstads Ridklubb   Nationell   (3 dagar)

  


6/7   Jönköpings Fältrittklubb   Nationell/Regional   (3 dagar)

 


26/7   Svenskt Ponny Derby   Nationell (Storarundan)   (3 dagar)


Det var alla tävlingar för vår/sommar :D

// Cornelia





Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards