teamponnydressyr

Alla inlägg den 3 februari 2012

Av teamponnydressyr - 3 februari 2012 21:30

Idag har jag ridit i ridhuset :) Jag red lite tempoväxlingar och jag tränade på ökadtrav. Nästa tävling ska jag rida LA:2 och LA:4 så jag red den förvändagaloppen från LA:2 och skänkelvikningarna från båda programmen :D Thommy var superfin! Nu när det är så kallt så är han väldigt pigg men det blir roligare att rida då han går mycket framåt! :)


Imorgon ska jag rida ut. Ska kolla med någon kopis om det går att rida ut :) Det är mycket roligare att rida med en kompis än själv! Hoppas att det inte är lika kallt och att det inte snöar hela tiden! :)

Nu ska jag kolla på " The Voice Sverige" :)

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 3 februari 2012 19:43

Burr, vad kallt det har vart idag. Jag red faktiskt barabacka för att få lite värme från honom. Jag red ut med Emelie, en kompis i stallet. När man bara sitter och skrittar blir det så himla kallt, så vi red inte så länge. Gick istället till ridbanan en stund på slutet och jobbade honom lite lätt. Då blev jag svettig istället  


Han kändes fin, men mina överdragsbyxor mot hans täcke blev väldigt halt, vilket gjorde att det var svårt att sitta stadigt. Kände först lite i skritten. Gjorde lite halter, fram- och bakdelsvändningar, ryggninar och bara kände att han var framme till båda tyglarna och igenom i sidorna.


I galoppen var det riktigt svårt att sitta kvar. Gled fram, så jag satt på manken, vilket inte är så skönt på River som han en väldigt hög manke.


Får se om vi åker till ridhuset imorgon. Om inte så rider jag nog ut för på söndag ska vi träna   Då tänkte jag inviga mitt nya röda schabrak+lindor. Bilder kommer!


// Felicia 


    

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards