teamponnydressyr

Alla inlägg den 18 februari 2012

Av teamponnydressyr - 18 februari 2012 19:45

Idag var det tänkt att jag skulle få sovmorgon, men inte... Min kära syster satte på Bolibompa på högsta volym klockan 7 i morse    Finns saker som gör mig gladare om vi säger så...


Jag red på ridbanan en stund. Det var ganska mycket snö, så jag kunde inte kräva så jättemycket. Passade istället på att rida lite övergångar och lösgörande arbete. Han skötte sig fint. Imorgon åker vi nog en sväng till ridhuset och rider   Får se hur det går efter en veckas utridning.


Det var tänkt att jag skulle träna för Erica, men hon är tyvärr sjuk...  Bilder kommer!


// Felicia   

Av teamponnydressyr - 18 februari 2012 19:39


Min fina ponny


  


   


//Ebba

Av teamponnydressyr - 18 februari 2012 19:10

Den här veckan har uppdateringen varit dålig pga att jag har varit sjuk en del. Det började på tisdagen och så hade jag feber onsdag och torsdag. Men på torsdagen började jag känna mig bättre och i fredags kände jag mig frisk. Men sen idag så känner jag mig sådär, har haft ont i lungorna under dagen. Hoppas på att det försvinner nu.


Jag har iallafall lyckats rida lite dressyr den här veckan då jag tränade i måndags och idag. Idag tog vi det ganska lugnt för jag kände mig helt enkelt inte på topp. Men det gick iallafall jättebra och han kändes väldigt fin!:) Vi tränade mycket på raka spår i alla gångarter och sedan gjorde vi lite travökningar i slutet. Jag fick även pröva på en ny sak och det var att lägga tyglarna i kors så att man får rida tvärtemot eller hur man nu ska beskriva det. Det var väldigt svårt men även roligt och nyttigt. Anledningen till att jag fick göra det var för att jag gärna tar mer kontakt i innerhanden i vänstervarvet men när tyglarna är i kors så kan jag inte det efterssom den handen är yttertygeln.


Om ni vill så skulle jag kunna lägga upp lite bilder på det någon gång, kommentera om ni skulle vilja se det:) Är det något annat ni skulle vilja läsa om? Jag har lov nu så därför skulle jag kunna skriva lite mera. Det finns lite saker som jag hade tänkt att lägga upp iallafall. Hade tänkt att ta lite vinterbilder en dag på Polyester och sen har jag även lite bilder på min katt. Det var nog allt för idag... ha en trevlig kväll!:)


   


//Ebba

Av teamponnydressyr - 18 februari 2012 18:33

Hejsan! Idag red jag ut i det hemska vädret :D Det var blandat hagel,snö och regn:( Men det gick bra. Jag red först runt skyddzonerna och sen hela ökna :D Thommy var jätte busig och bockade mycket! Han tyckte inte att det var ett roligt väder.

Jag har några saker som jag ska sälja, tänkte lägga ut de och så om någon är intresserade så är det bara att komentera:) Här är de:


 

Lädergjorden: Från Hööks. Lite använd. 300:-


Medisinskgjord: Begagnad men i fint skick. 60:-


 

Hjälm: Endast använd på tävling fåtal gånger. Mycket fint skick. 250:-



Turkost dressyrschabrak: Aldrig använt. Strl. Ponny. 50:-


Grön vojlock: Aldrig använd. 50:-


Blå vojlock: Aldrig använd. 50:-


Här är schabraket som jag fick av mamma:

 


// Cornelia







Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards