teamponnydressyr

Alla inlägg den 29 februari 2012

Av teamponnydressyr - 29 februari 2012 20:37

Hejsan! Idag har jag ridit ut :) Jag red runt Ökna. Jag travade och galopperade. Thommy var pigg och busig! :) Han var fin!

Jag och mamma åkte ut innan det blev mörkt för att ta lite vår bilder :) Hann precis innan det vart mörkt!

Här är vår bilderna:

                       

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 29 februari 2012 13:31

Från början var han lite spänt och ofokuserad, vilket gjorde att jag själv spände mig och blev hard i handen. Erica hoppade upp en stund och han var verkligen helt okoncentrerad. Det tog lite tid innan han gav efter och kom till arbete.


När han väl släppte efter blev han grymt fin och jag fick till känslan   Vi gjorde en bra övning då jag red skänkelvikning på diagonalen med ställning i rörelseriktningen. Efter några steg rakriktade jag och ökade några meter innan jag fortsatte ut i skänkelvikning igen.


Jag tränade oxå lite skolor i både trav och galopp. Red trappan, övningen som jag berättade om för ett tag sedan, i galopp. Detta flöt på riktigt bra  


Jag är riktigt nöjd med passet med tanke på hur han var från början och hur han sedan blev på slutet.


         

// Felicia

Av teamponnydressyr - 29 februari 2012 12:54

Det här är faktiskt första filmen jag lägger upp. Det tar lite tid att ladda upp, därför har jag inte gjort det förut. Så nu måste ni vara flitiga och komentera så kanske jag lägger upp någon mer gång   
    


// Felicia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards