teamponnydressyr

Alla inlägg den 19 februari 2012

Av teamponnydressyr - 19 februari 2012 19:12

... söndagens höjdpunkt   Skönt att ha en sista sak att längta till innan helgen är slut.


Det var tänkt att vi skulle åka till ridhuset idag, men ridhuset var fullbokat när vi skulle dit... Istället red jag ut. Blev lite trav och galopparbete på en åker. Tränade lite tempoväxlingar mellan en kort galopp och en galopp med lite mer tryck i. Han lyssnade på mig bra  


Imorgon ska jag försöka få pappa att köra mig till ridhuset. Hoppas!


// Felicia



Av teamponnydressyr - 19 februari 2012 19:02

Hästgodis från eskadron. Bra godis att ha i fickan som Polyester gillar. Godiset ligger i en fin plastburk som är ett väldigt bra sätt att förvara de på!:)


   


//Ebba

Av teamponnydressyr - 19 februari 2012 18:50

Idag red jag och Cornelia ut och det gick bra:) Han var lite spänd men det blev bättre efter ett tag. Vädret och underlaget var inte alls roligt. Det blåste och snöade och var isigt på marken. Men vi kunde iallafall trava och galoppera inne i skogen för där låg det kvar lite snö. Imorgon är det dressyrträning, skriver mer då!:)


Skönt och komma in efter uteritten och få på sig täcket och äta eftermiddagsmaten  


//Ebba

Av teamponnydressyr - 19 februari 2012 18:36

           


//Ebba

Av teamponnydressyr - 19 februari 2012 18:27

Hejsan! Idag har jag ridit 2 hästar :) Först red jag ut på en i stallets storhäst Kalle. Jag red ut med Ebba och Polyester. Det gick jättebra! Han är jättesnäll! Vi red runt geors, vi galopperade mycket :)

Sen red jag dressyr i ridhuset på Thommy ;) Han var jättefin! Jag jobbade mest på att få honom att lyssna på mina hjälper. Gjorde även lite tempoväxlingar:)

Idag har vi haft ett riktigt busväder! Det har haglat,regnat och varit snöstorm...

Imorgon ska jag rida ut! :)

Nästa vecka har jag Gröntkort kurs hela veckan :)

// Cornelia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards