teamponnydressyr

Alla inlägg den 27 februari 2012

Av teamponnydressyr - 27 februari 2012 21:36

Idag var det träning som gällde:) Vi fokuserade mycket på min sits vilket är bra att göra. Det blir oftast så att när man sitter och rider själv så tänker man faktiskt oftast mer på hur hästen känns än att tänka på sin egna sits så därför är det bra att ha en tränare som verkligen tänker på det och så att man får träna extra på det. Det gick iallafall väldigt bra och han skötte sig super! Vi tränade mycket på att förminska och förstora volten som är väldigt bra för då får man verkligen träna på att rida med alla hjälper och hästen blir tvungen att forma sig i hela kroppen. Bra tips att rida det om man vill komma åt hästen lite mer med t.ex ytterskänkeln. Även bra efterssom man som sagt blir tvungen att rida med alla hjälperna, svårt men bra träning:) Nu måste jag snart gå och lägga mig, skola imorgon!:)


 


//Ebba



Av teamponnydressyr - 27 februari 2012 20:51

Hejsan!

Idag har jag ridit dressyr i ridhuset :) Det gick jättebra! Thommy var fin och han hade mycket energi. Jag red lite tempoväxlingar och skolor. Slutorna blir bara bättre och bättre nu! :)

Imorgon blir det träning igen :D Hoppas att jag kan lägga ut lite bilder! Kan bli lite sent då jag tränar 18-19 och sen är vi hemma ca 20.00 :)

Nu ska jag kolla på tv serien 30 grader i Februari :)

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 27 februari 2012 14:28

Tog en sväng till ridhuset   Jag tränade framförallt på övergångar och tempoväxlingar. Gjorde korta och kvicka övergångar med små hjälper. Han lyssnade jättebra.


Även idag var han lite hängande i högerhanden, så mycket tid gick oxå till att få loss det. Ställde mycket utåt för att hitta den sidan. På slutet red jag igenom program. Gick helt okej. Ridhuset är lite mindre än det riktiga måttet (20x40), vilket märktes på diagonalerna. Han skötte sig iallafall fint  


Veckans planering:

tis: Rida ut

ons: träning

tors: Åre på skidsemester tills på söndag (Elin eller mamma sköter om honom)


// Felicia


Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards