teamponnydressyr

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av teamponnydressyr - 5 februari 2012 19:49

Hejsan! Idag har jag ridit ut i kylan! :) Jag red en långrunda på skyddzonerna :) Jag galopperade nästan hela. Thommy var jättepigg! Han var busig och bockade lite i galoppen!

I början av den här veckan som har gått hoppade jag lite i ridhuset jag tänkte visa 2 videos:


  Imorgon ska jag rida i ridhuset :D

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 5 februari 2012 17:53

Dressyrträningen idag gick verligen skitbra   Han var fin redan direkt när jag började rida. När jag hade ridit fram hoppade Erica upp. Hon var positiv och tyckte han kändes riktigt fin.


Jag red en ny övning i traven som Erica kallade för trappan. Jag red först öpnna längst långsidan, sedan ledde jag in framdelen och hela honom i en diagonalsluta in till mitten. Därefter fortsatte jag i en öppna.

Såhär:



Det gröna är öppnorna och det röda är dianolslutan. Galopparbetet kändes också väldigt bra.

       

// Felicia   

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards