teamponnydressyr

Alla inlägg den 10 februari 2012

Av teamponnydressyr - 10 februari 2012 20:18

Hejsan! Idag red jag ut med min ridkompis :) Det gick jättebra! Vi red en lite längre runda på skyddzonerna. Vi skrittade fram på öknavägen och sen red vi ut på skyddzonerna och började trava fram, sedan började vi galoppera:) Thommy var jättebusig och bockade lite :)

Imorgon blir det dressyr i ridhuset :) Jag ska rida upp LA:2 eller LA:4 programmet. Jag ska åka och tävla båda de programmen i början av Mars:D

Men nu ska jag ha filmkväll och kolla på filmen  War Horse :)

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 10 februari 2012 20:07

Nu är jag hemma från stallet. Vi var på Gunstad och red, så det drog ut lite på tiden. Jag hoppade lite till en början och sedan red jag dressyr   Jag hoppade som sagt en övning som jag inte hoppat förut. Jag hoppade på volt med två hinder. Tanken var att det skulle var tre hinder på volten, men det stod så många andra hinder i ridhuset, så det fick inte plats. Men jag kan lova att det var tillräckligt svårt att få till det.


Det gällde att ha honom inramad och mellan hjälperna. Man måste verkligen vända med ytterhjälperna. Detta är ganska svårt på River eftersom att han blir så taggad efter hinderna, så det gäller att direkt få ihop honom och vända direkt. Denna övningen kan jag verkligen rekomendera.

Jag hoppade två av de här hinderna på en 20-meters volt. Vill man utöka övningen kan man tillägga ett tredje hinder, så man kan ligga på en åttvolt. Men jag lovar att det är väldigt svår även att man bara ligge på en volt  


Även dressyrarbetet kändes bra. Jobbade bara lite lätt med tanke på att vi ska träna imorgon igen.

       

// Felicia  

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards