teamponnydressyr

Alla inlägg den 8 februari 2012

Av teamponnydressyr - 8 februari 2012 21:59

Hejsan! Idag har jag ridit dressyr i ridhuset :D Det gick jättebra! Thommy var jättefin! Han var sammarbetsvillig och hade väldigt mycket energi.

Imorgon har jag " Winter Sports Day" i skolan :) Jag ska åka skridskor. Jag slutar runt 12 eller 13 och åker direkt ut till stallet för att rida ut medans det är ljust :)

Nu ska jag sova :)

// Cornelia

Av teamponnydressyr - 8 februari 2012 20:34

Jag red ut runt Ängsvägen med Elin. Det är en bra väg som går bra att galoppera på   Vi travade lite först, sen när hästarna var uppvärmda galopperade vi lite på en åker. River var väldigt pigg.


I början när vi galopperade blev han övertaggad och studsade på stället... Det kan han göra ibland, då brukar jag lugnt bryta av till skritt och skritta tills han blir lugnt och sedan fatta galopp igen. Idag testade jag på ett nytt sätt   Jag tryckte istället på honom ur den studsiga galoppen, så han längde lite på galoppsprången. Efter att jag hade gjort det några gånger blev det mycket bättre.


Då tänkte han lite för mycket framåt istället, men jag tycket iallafall att det är bättre än att han studsar. Han ska ju absolut få vara pigg och glad  

    

// Felicia

Presentation

Hej och välkommna! Vi är två hästtjejer som tycker om dressyr. Cornelia heter hon till vänster på headern och hon har två ponnysar som heter Norsella och Thommy. Ebba heter hon till höger och hennes ponny heter Virdarnas Polyester.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards